Powered By Blogger

Sunday 20 November 2011

KEPADA UMIE YANG BERULANG TAHUN


Kepadamu umie yang berulang tahun pada hari ini
secoret kata ini ku tuliskan khas buat umie
tiada kata-kata indah yang bisa ku pamerkan
betapa berertinya umie didalam hidupku

Umie, jiwa dan ragaku tiada duanya untukmu
betapa besarnya pengorbananmu seorang ibu
membesarkan aku dengan penuh kasihmu
memberi peluk cium disaat aku perlu

Kepadamu umie yang berulang tahun pada hari ini
engkau laksmana embun pagi yang menyejukkan hati
yang sanggup kipas emosi disaat aku berduka
yang rela letakkan segala kebahagiaan buatku

Umie kini aku memahami syurga itu di bawah tapak kaki ibu
aku yang dulu berada didalam perut ibu
sering kau bisikkan kalimah-kalimah syahdu buatku
menyelematkan aku dari lembah kegelapan dunia

Umie dengan cahaya cinta penuh suci dari DIA
yang kau tanam dalam diriku agar selalu tidak alpa
sempena ulang tahun umie yang ke 43 pada hari ini
ku munajat pada Tuhan yang satu
agar umie sentiasa di bawah lindungan-Nya selalu

5 comments:

  1. ndak cantik suda ni blog,,,sa suka yg semalam itooo...

    ReplyDelete
  2. uik, ndak cantik kah? bah, nanti sa mo study lagi ne..

    ReplyDelete
  3. bah kasi yg lebi ngam kunun ni..cam ndak sedap mata sa tgk to

    ReplyDelete
  4. napa ubah yg smlm ito..cantik suda smlm sa tgk ni blog..tiba2 ari ni sa tgk berubah lain plk..adeiii

    ReplyDelete